Vanliga frågor
Vi brinner för städning men vi är väl medvetna om det stora ansvaret som medföljer. Här kan du hitta svaret på vanliga frågor. Du är värmt välkommen att kontakta oss om har fler frågor.
Hemstädning
Du kan känna dig trygg när du lämnar dina nycklar hos Sefid. Alla nycklar hos oss får en stöldskyddsbricka som skyddar de. Som privatperson behöver du inte att lämna dina nycklar hos oss om du har möjlighet att öppna dörren för vår personal. Företagskunder behöver inte heller lämna nycklar om kontoret är bemannat vid städ tillfället. Vi behöver nycklar och larmuppgifter om städningen ska ske i helger eller kvällstid då företagets bemanning inte befinner sig på plats.
Du kan avboka städningen genom att höra av dig till oss. Avbokning av planerade tjänster sker kostnadsfritt fram till 48 timmar innan upptaget. Vid avbokning efter 48 timmer debiteras halva kostnaden. Vid avbokning på plats debiteras hela kostnaden.
Kvalitet garanti ingår i alla våra tjänster och gäller i tre dagar efter utfört uppdrag. Kontakta oss om du inte blir nöjd med uppdraget eller upplever brister med tjänsten så löser vi det. Notera att du måste kontakta oss vid felanmälan. Det utgår ingen ersättning om du åtgärdar felet själv innan den registreras eller undersöks av Sefid.
Vi på Sefid är ansvarsförsäkrade. Vi står självklart för kostnaden om skadan uppstår i samband med uppdraget.
Vi kan ta med oss städmaterialet om det önskas. För att vi ska kunna utföra tjänsten på bästa möjliga sätt är det bra om du har dessa utrustningar hemma:
- Dammsugare
- Mopp och hink
- Microfibertrasor
- Dammvippa
- Rengöringsmedel: toalettrengöring, allrengöringsmedel, golvrengöringsmedel och fönsterputsmedel
Om du har bokat tilläggstjänster ska du även ha följande:
- Glasrengöringsmedel, ugnsrengöringsmedel och separata trasor
Oftast är inte våra kunder hemma när vi utför uppdraget. Du bestämmer själv om du vill vara hemma eller inte. Vi hanterar nycklar och larmkoder med stora säkerhetshänsyn. Det är bra om du kan vara hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar hos dig.
Våra hemstädningsrutiner är formad utifrån en normalsmutsad bostad och vid hårt smutsad bostad kommer städningen inte att ske enligt avtalat pris. Kunden debiteras därför ett tillägg och om kunden inte godkänner det, utförs uppdraget enbart i timmer motsvarande avtalat pris.
Du får RUT-avdrag om du är skattebetalande privatperson som är minst 18 år. Du måste vara bosatt i Sverige för att får avdraget. Man kan även få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Vi har tilläggstjänster som du kan välja. Kontakta oss om det är något som behöver tillägas så fixar vi det
Det är bra om du kan vara hemma vid första tillfället. Plocka undan lösa föremål för att underlätta städningen.
Vi kan ordna det vid efterfråga.
Vi kontaktar dig efter första tillfället för att se hur du upplevde städning och om du vill försätta med tjänsten och teckna ett abonnemang.
Flyttstädning
Vi utför flyttstädningen i enlighet med Mäklarsamfundets riktlinjer för att städningen ska godkännas av hyresvärd och personer som ska flytta in I bostaden. Kvalitet garanti ingår i tjänsten och gäller i tre dagar efter utfört flyttstädning. Notera att allt material och utrustning ingår i priset.
Flyttstädningen börjar oftast kl 09:00 på vardagar och helger
Vi tar med oss allt nödvändigt material och utrustning till flyttstädningen.
Det är bra om du kan vara på plats för att släppa in personalen samt besiktningen efter utfört uppdrag. Du måste lämna nyckel till vårt kontor om du inte kan var hemma vid flyttstädningen. Det måste ske senast 48 timmer innan uppdraget.
Vi försöker alltid att planera för att bli klara på en arbetsdag.
Du kan avboka städningen genom att höra av dig till oss. Avbokning av planerade tjänster sker kostnadsfritt fram till 48 timmar innan upptaget. Vid avbokning efter 48 timmer debiteras halva kostnaden. Vid avbokning på plats debiteras hela kostnaden.
Kvalitet garanti ingår i alla våra tjänster och gäller tre dagar efter utfört uppdrag. Hör av dig till oss om något inte känns bra, så löser vi det. Eventuell upptäckt fel vid besiktnings tillfället åtgärdas av oss. Klagomål efter kundens godkännande ej beaktas, därför är det extra viktigt att vara närvarande efter flyttstädningen för besiktning.
Du får RUT-avdrag om du är skattebetalande privatperson som är minst 18 år. Du måste vara bosatt i Sverige för att får avdraget. Man kan även få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Storstädning
Du bokar tjänsten genom att ringa, mejla eller registrera en offertförfrågan på hemsidan. Vi kontaktar dig därefter med ett prisförslag. Allt städmaterial ingår priset.
Kvalitet garanti ingår i alla våra tjänster och gäller tre dagar efter utfört städning. Kontakta oss om du upplever brister med städning så åtgärdar vi det. Det utgår ingen ersättning om du åtgärdar felet själv innan registrering och undersökning av Sefid.
För att uppnå bästa resultat är det bra om du plockar undan lösa föremål för att förenkla städningen. Plocka undan saker som kan förhindra olika städningsmoment.
Vi rekommenderar storstädning minst en gång per år.
Du behöver inte vara på plats under hela städningen. Det är bra om du är hemma och släpper in personalen samt finns på plats för besiktning efter uppdraget.
Vi tar med oss allt nödvändigt material och utrustning till storstädningen.
Vi planerar alltid för att bli klara på en dag.
Vi på SEFID är ansvarsförsäkrade. Vi står självklart för kostnaden om skadan uppstår i samband med uppdraget.
Du får RUT-avdrag om du är skattebetalande privatperson som är minst 18 år. Du måste vara bosatt i Sverige för att får avdraget. Man kan även få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Du kan avboka städningen genom att höra av dig till oss. Avbokning av planerade tjänster sker kostnadsfritt fram till 48 timmar innan upptaget. Vid avbokning efter 48 timmer debiteras halva kostnaden. Vid avbokning på plats debiteras hela kostnaden.
Företagskunder
Kvalitet garanti ingår i alla våra tjänster och gäller i tre dagar efter utfört städning. Kontakta oss om du upplever brister med städningen så åtgärdar vi det.
Vi på Sefid är ansvarsförsäkrade. Vi står självklart för kostnaden om skadan uppstår i samband med uppdraget
Du kan avboka städningen genom att höra av dig till oss. Avbokning av planerade tjänster sker kostnadsfritt fram till 48 timmar innan upptaget. Vid avbokning efter 48 timmer debiteras halva kostnaden. Vid avbokning på plats debiteras hela kostnaden.